kata hati, kata aku dan kata mereka

kata hati, kata aku dan kata mereka
aku 2009

Followers

Tuesday, February 1, 2011

Nantinya

Mak dan Ayah 


Hari itu menyentak anganku
Teramat kasihku itu nanti hanya akan terdampar sepi
Pasti akan aku kau tinggalkan
Bersedih sendiri

Membelai raut wajahmu tiada akan jemu
Jemarimu sepi
Tak selincah dulu

Akan aku rindu suara lunakmu
Teramat akan kasihku

Berbaring di pangku mu

Katamu bak puisi
Menenangkan aku
Berbisik bak bayu hanyut dlm cerita
Mengenangkan aku dulu waktu yg berlalu

Pergimu nanti pasti tak mampu ku tahan lagi

Batukmu menyentak anganku
Sebakmu nyata

Jariku capai pipimu usap tangismu
Bersabarlah...doaku tak putus 

Ya Allah  jangan siksa ibuku 

Mahu saja aku ganti tempatmu
Tanggung deritamu
Bertahun sudah
Serba payah gerakmu

Betapa semangatmu ku agong
Tiada tolok bandingnya
Srikandi hidup kami

Sabarku luahan rasa kasihku
Tenang senyummu adalah limpahan sayangmu

Ya Allah rahmati ibuku
Ya Allah lafaznya selalu

Aku bersedia segala kemungkinannya

Takkan henti doaku
Kesejahteraan mu

Bersediakah aku?

Ya Allah ku pohon ampun bagiku dan baginya...
Dengan setiap minit yg berbaki ini
Ku korban segala demi sayangku

Kerana 'intan payung busyuk anak mak.......'


1 comment: